|
Barcelona, la ciutat que deixa marxar a la seva joventut a l’estranger
Durant el 2013 la ciutat de Barcelona va rebre més de 6 milions de turistes. Per contrari, però cada vegada són més joves els que marxen a un altre país a la recerca de noves oportunitats. El Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) i les seves entitats membres volen abordar aquest problema i per aquest motiu han tornat a impulsar la campanya “Tornem a Barcelona” la qual permet aportar una sèrie de propostes per tal que les administracions públiques fiquin mà en aquest tema.
Fa més de 6 mesos que es va llançar la campanya #TornemaBCN però encara no s’ha rebut cap resposta per part de l’Ajuntament. D’altra banda, aquesta institució no és l’única Administració que ha de prendre mesures al respecte ja que al ple monogràfic sobre Polítiques de Joventut, s’instava el govern a crear una “Oficina de Retorn” per combatre l’èxode juvenil.
A més, segons les darreres enquestes de la població activa, la taxa d’ocupació juvenil se situa en el 39.7% i la taxa d’atur juvenil en el 37.5% a Catalunya, dades que són preocupants. A Barcelona es calcula que les contractacions fetes a menors de 30 anys van ser de caràcter temporal i que el nombre de residents a l’estranger ha crescut un 50% des del 2009.
Davant d’aquesta situació, el CJB reimposa la campanya pel retorn del jovent barceloní a l’exili amb un seguit de propostes dirigides a l’Ajuntament:
- Impulsar des de l’Administració local un programa d’Operació Tornada.
- Reforçar el programes d’ocupació dirigits a joves de Barcelona Activa.
- Crear una Renda Garantida d’Emancipació per a joves que eviti fer encara més retrocessos en matèria d’habitatge.
- Reforçar la Formació Professional.
- Realitzar un seguiment estadístic i sociològic de l’exili juvenil.
- Col·laborar des de l’administració local en el desenvolupament de la Garantia Juvenil.
El CJB afirma que l’Ajuntament no només s’ha d’esforçar a atraure el turisme ni a anunciar l’impacte econòmic dels turistes ni a encarar-se als grans esdeveniments empresarials, sinó que també ha de tenir en compte quin impacte social, cultural i econòmic aporta la marxa de centenars de joves barcelonins que abandonen les seves llars per a buscar oportunitats laborals que s’adeqüin a la seva preparació estudiantil.
El CJB es proposa reprendre la campanya de sensibilització a la tardor ja que afirmen que aquest exili silenciós reportarà conseqüències negatives a la ciutat de Barcelona.
Per a més informació sobre la campanya, consulteu el web http://tornemabarcelona.cat/
Tornar enrera
|
|